כתבי יד וציורים כשער לעולמות פנימיים

התמקדות באיתור "נורות אזהרה" ועוצמות.

למטפלים, אנשי חינוך, יועצים,
מאבחנים ומאמנים

רויטל קינן - לדעת. לגעת. לשנות.
אבחון ציורים וכתבים, יעוץ, פסיכותרפיה.

קורס מקצועי, מעשי ומרתק,
כלי עזר משמעותי בתהליכי טיפול, העצמה ובניית חוסן.

1c844c_5714a3d72ce04565905bf41278a808e7

כתבי יד וציורים משקפים את מצבו הרגשי, הקוגנטיבי והפיזי של האדם. מידע בסיסי מתחום האבחון הגרפי יכול להקנות כלי רב עצמה בזיהוי מוקדם של מצוקות וליקויים אצל ילדים ובוגרים. לעיתים עוד בטרם האדם עצמו מודע למצבו.
בקורס תרכשו כלים שיעזרו לכם לפתוח צוהר אל עולמו הפנימי של הכותב/מצייר ואף לזהות "נורות אזהרה". האבחון המוקדם יאפשר להבין את הכותב, לתמוך בצרכיו הייחודיים והאותנטיים.

כתבי יד וציורים הם תוצר שיתוף פעולה בין פקודות המוח, שריריי היד (טונוס השרירים) בתיאום מדויק עם העיניים. כל אלה נעשים בתנופיות (תנועה) המייחדת את הטמפרמנט של הכותב/מצייר, במקביל לעיבוד קוגנטיבי של התכנים הנכתבים/מצויירים, תוך התארגנות במרחב. שיתוף מורכב זה, של רכיבים קוגנטיביים ופיזיים, יוצרים ביטוי גרפי חד פעמי שמאפיין את הכותב, פותחים צוהר לתכנים לא מודעים ומאפשרים לזהות צרכים ייחודיים ולהיענות להם באופן מירבי.

מזמינה אותך להצטרף אלינו למסע של רכישת כלים, תגליות מקצועיות וחוויות אישיות.

הקורס יתקיים בימי חמישי החל מ -5.12.24

בין השעות 10:30-13:30

הקורס כולל 10 מפגשים

עלות הקורס: 3,000 ש"ח

נייד 054-2388506

הקורס נחלק לשלושה חלקים עיקריים ויכלול:

1

סקירה התפתחותית מראשית השרבוט בגיל הרך, דרך רכישת מיומנות הכתיבה בכיתות היסוד ועד לבגרות הגרפית המתרחשת בסוף גיל ההתבגרות. ינתן הסבר על התהליך המורכב והבנת המשמעויות של הפרעות בתהליך זה.

2

לימוד יסודות האבחון הגרפי בציורים וכתבים, על פי תיאורית 3 תמונות הכתב (ארגון, צורה ותנועה). היכרות עם סימנים גרפיים  שיכולים להעיד על מצוקות, קשיים רגשיים, ליקויי למידה והפרעות קשב.

3

התנסות אישית ולימוד מבחני ציור מובנים. ביניהם אבחון כוכבים וגלים, מבחן ציורי עצים,  ציורי משפחה.

הקורס ילווה בקבוצת וואטסאפ סגורה לתרגולים והתייעצויות.

 

רויטל קינן –
לדעת. לגעת. לשנות. 

עוסקת באבחון ציורים וכתבים (גרפולוגית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לגרפולוגיה מדעית), ייעוץ חינוכי (בעלת תואר שני בחוג לייעוץ והתפתחות האדם, מטעם אוני' חיפה), פסיכותרפיה (בוגרת התכנית לפסכותרפיה מבוססת CBT ומיינדפולנס במרכז שילוב בשיתוף אוני' חיפה). בעלת ניסיון מעשי עשיר באבחונים וייעוצים לצורך הכוונה מקצועית והתפתחות אישית – מרצה, מנחת סדנאות וקבוצות.

חוות דעת

טל דגן

כיף ללמוד ממקצוענית ! הקורס היה מעניין מאוד המפגשים הקנו ידע תיאורטי בליווי דוגמאות והתנסות אישית, ולא פחות חשוב – באוירה טובה!  מהמפגשים איתך למדתי שניתן ללמוד על אישיותו של אדם מתוך כתבי-יד וציורים באופן "שלא יאמן", אך צריך לעשות זאת בזהירות ובאחריות.

תודה רבה !

שרון מגן

כפי שכדאי לכל אחד לדעת עזרה ראשונה רפואית בסיסית, כך אני שמחה על שרכשתי כלים לזיהוי סימני אזהרה למצוקה אצל ילדים.
נהניתי מאד במפגשים, החומר הוגש באופן ידידותי למשתמש, ובצירוף דוגמאות רבות. חלק מההנאה והסיפוק קשור בוודאות בתחושה הנינוחה שאת משרה.

אילת בן ברוך

אני מודה לך על מפגשים חווייתיים, מרתקים, מגוונים ומעשירים. ועל הצוהר הנוסף שפתחת בפני. הרגשתי שאני נתרמת ומתחדדים לי דברים ושאני מקבלת כלי נוסף, שעשוי לשמש אותי בעבודה ובכלל.  הגעתי למפגשים בכיליון עיניים. לא רציתי לפספס אף מפגש מתוך הנאה ועניין.

דליה הירש

התכנים הלימודיים והדוגמאות, שהתלוו לקורס, הציגו עולם ומלואו ולימדו אותי  איך ציור וכתב יכולים להביע כל כך הרבה דברים ויכולים להשתנות בהתאם למצב ולתקופה, שבו נמצא הפרט. ברמה האישית הראה לי די הרבה דברים על עצמי ועל ילדי איך הכתב משתנה בהתאם וגם הציור. ברמה המקצועית לקחתי המון כלים ליישום בעבודתי בתור גננת לחינוך מיוחד. תודה על הקורס הפורה והמעניין והדרך שבה הועברו התכנים בליווי הדוגמאות.

לבנת מכלוף

תודה רבה על הקורס המיוחד, נהנתני מכל רגע… היה מרתק, מעשיר, מלמד, פשוט מדהים!!!  קיבלתי הרבה כלים ליישום בשטח, להתבונן ולשים לב לאותות שהילד זועק מתוך הציור וכתב היד או לנקודות החוזק  הקיימות שצריך לתת לילד לפתח, לבטא ולהוציא לפועל.

תודה על כל ההשקעה!

נועה פלג

הקורס שלך רויטל, גרם לידע שלי ללבוש כסות מתוחכמת, מעמיקה ויצירתית יותר, הרחיב את ארסנל הכלים (שאני אוספת מאז שסיימתי את ההסבה להוראה)  ותרם לי רבות, כמורה, כאימא ואף כאשת חברה בעלת רעיונות מרתקים בין חברותי בזמן שהעברתי להם את המבדקים השונים

ממפגש למפגש ראיתי איך את אורגת בכישרון רב את כל הקצוות יחדיו לכדי תובנות, רעיונות ובעיקר כלים מעשיים ופרקטיים, שמעבר למובן מאליו שאשתמש בהם בעבודה עם הילדים בגן ואף ילדים שאני מלמדת באופן פרטי, התובנות לגבי עצמי ולגבי משפחתי, שהחלו ליפול לי כמו אסימונים בטלפון ציבורי של פעם, היו מאלפות…. נגלה לי עולם גרפי מופלא שלא הייתי מודעת לעומק, לחדות וכמובן גם להיבטים היותר קוגניטיביים ודידקטיים שלו…

ועל כך…..תודה גדולה!

 

איריס ברקב

קורס זה פתח בפני צוהר לתחום שתמיד עניין אותי . הקורס נתן לי כלים להתבונן בציורים ובכתבי הילדים ולשים לב לפרטים חשובים. הקורס בהנחית רויטל הועבר באופן נעים ומהנה ניתנה הזדמנות לשאול שאלות ולקבל הבהרות והסברים מפורטים. הייתה התייחסות אישית לכל אחת ואחת. ממליצה לכל איש חינוך להשתתף בקורס העוסק בתחום איתור מצוקות בכתב יד ובציורי ילדים. מעשיר ומלמד מאוד מאוד.

נועה אלהרר

ללא ספק זהו קורס שמקנה המון  ידע שהוא חיוני וחשוב מאוד לאנשי חינוך. בעיניי הוא צריך להיות חובה לכל איש הוראה באשר הוא. הכלים שניתנים בו הם לדעתי יקרים וחשובים מאוד. אני כגננת שאמונה על ילדים שמרבית התעסקותם היא בציור (לעומת כתב) רכשתי פה המון כלים שיכולים לשפוך מעט אור, לעזור באיתור של מצוקות אצל הילדים ולסייע למי שניתן.  רויטל היקרה- כיבדת כל ציור או כתב שהבאנו בפנייך והתייחסת לכל דוגמא- שזה ממש לא מובן מאליו ועל כן תודה.

אריאלה ברגר גלבוע

הקורס מבחינתי הוא אבן דרך בעבודה החינוכית שלי עם אנשים. הקורס גרם לי להתבונן יותר בתלמיד כאדם, לשים לב למצב רוחו, לשפת הגוף שלו, לכתב שלו, לסדר וארגון המחברת שלו ובהתאם להיות קשובה לצרכיו האישיים במסגרת השיעור.                                      הרגשתי שאת מהווה דוגמה כמורה בדרך העברת השיעורים שלך: באווירה נינוחה נעימה אך רצינית, בהקשבה מרובה למשתתפים, בשיתוף המשתתפים, ביצירת עניין וסקרנות, בהבאת דוגמאות מהשטח, בידע ובמקצועיות שלך.

תודה רבה ויישר כוח !!

לילך רובל

הקורס העשיר אותי בידע מקצועי וכלים, ויותר מכך בהתבוננות חדשה ומעמיקה יותר על הציור והכתב.
הקורס סייע לי להסתכל על הציור גם ככלי לביטוי ולהתפתחות אישית. הוא עזר לי לראות עד כמה הבעה גרפית קשורה בהבעה רגשית וכיצד ניתן להבין יותר מה עומד מאחורי הציור.
עם סיום הקורס אני חשה כי ארגז הכלים המקצועי והאישי שלי התעשר והוא עשוי לסייע לי בעתיד באיתור חוזקות וקשיים של הילדים וכן במתן מענה וסיוע להם נזקקים. הציור מאפשר לי צוהר נוסף להכרות עם הילד וליצירת עוד ערוץ תקשורת עמו. זאת בנוסף לכלים שימושיים שניתנו במהלך הקורס המהווים כלי פשוט ונוח להעברה וכן דרך מזמינה עבור הילד לשתף פעולה.

אלה אלמוג

"קורס מרתק מומלץ בחום"

ג'זל סוב

"אחד הקורסים המקצועיים והשווים שתרם לי הרבה כמטפלת רגשית ביבליותרפסטית!

מלמד ומעשיר ברמות, מומלץ בחום"

ליאת שבח

מרפאה בעיסוק

"קורס חוויתי, מעשיר, מלמד ומרחיב את הדעת והידע המקצועי. אני מרפאה בעיסוק ותיקה ומנוסה, שחלק ניכר מעבודתי מתמקד באבחון מיומנויות תפקודיות דרך ציור וכתב יד- ויחד עם זאת בכל מפגש נתרמתי משיח מפרה ומעשיר, ומלמידת כלים ואבחונים. ציורים וכתבי יד הם ביטויים גראפיים שדרכם אפשר לאתר ולזהות מצוקות וקשיים מתחומים מגוונים: פיזיים, נוירולוגים ופסיכולוגיים, ולשמחתנו בקורס נחשפנו בהרחבה לעולם הנפש והרגש דרכם. המצגות היו מרתקות וכללו מגוון תוצרים, שמתפרשים על טווח גילאים נרחב, וקשת שלמה של מבעים ריגשיים ופסיכולוגיים. הבנו עד כמה הציור וכתב היד הם דרך טבעית וזמינה עבור הילד, וכמה חשוב לנו אנשי הטיפול להיות עירניים ומודעים לכך. כמרפאה בעיסוק, ובמיוחד כתלמידה בקורס אני מודעת עוד יותר לחשיבות הציור בחיי הילד.
אבחוני הציור השונים הינם זמינים, זולים ופשוטים- שמהווים כלי נהדר למגוון שימושים: פתיח לקבוצות למידה, פעילות עם ילדים, השתלמות עם עמיתות וכבר עשיתי בו שימוש מהנה וחוויתי. בסיום הקורס אני מרגישה שמצוי בידי ידע רב בזכות ההשתלמות, ובהחלט אמשיך לעשות בו שימוש רב.
ובנימה אישית- אני מודה לך מאוד רויטל על דרך העברת הקורס, בצורה מגוונת ומעניינת במיוחד. על יכולת המיזוג והשילוב בין תחומי חינוך וטיפול מגוונים".

אילנית בן-ישי

מנהלת פסג"ה עפולה

"המלצה מקצועית על ההשתלמות איתור "נורות אזהרה" ועוצמות בציורים וכתבי יד – לפיתוח חוסן אישי. כמנהלת הפסג"ה, ברצוני להמליץ על השתלמות זו אשר מקנה כלים חשובים ומשמעותיים להבנת התהליכים ההתפתחותיים, קוגנטיביים ורגשיים הטמונים במלאכת הציור ובתהליכי הקניית והתפתחות הכתיבה עד לשלבי הבגרות. ההשתלמות מאפשרת לאנשי חינוך, יועצים ומטפלים להכיר ערוץ תקשורת בלתי מילולי – ציורים וכתבים שנמצאים להם יום יום בעבודתם השוטפת מול העיניים ופותחת צוהר חשוב לעולמו הפנימי של התלמידים כך שמשפיעה על יכולתם לעבוד בתהליכים נכונים, לבנות תחושת חוסן ומסוגלות עצמית מתוך התהליך הלימודי. חשוב לציין כי כמות עובדי ההוראה שבוחרים בתכנית זו גדלה משנה לשנה ובשל הערך המוסף הטמון בה –
אני ממליצה עליה ועל המנחה בעלת הניסיון המקצועי העשיר – רויטל קינן – בחום רב."

אתי פז

מנהלת מרכז פסג"ה אזורי עכו

"המרצה רויטל קינן לוקחת חלק מזה כ-5 שנים בתהליכי פיתוח מקצועי לעובדי הוראה דרך מרכז פסג"ה אזורי עכו. במסגרת התהליכים השונים רויטל משלבת את האבחון הגרפולוגי ככלי ייעוצי – חינוכי וטיפולי ומקנה כלים להגברת מודעות עצמית כאדם וכאיש חינו. בעקבות ההשתתפות בתהליכי הלמידה של רויטל עובדי ההוראה מעידים על הרחבת נקודות המבט המקצועיות שלהם בהתבוננות על תלמידיהם, בזיהוי מוקדם של מצוקות וליקויים בטרם הכותב עצמו מודע למצבו, על רכישת ארגז כלים פרקטי לעבודתם המשמש אותם הן ביחסים הבין אישיים בצוות והן בדיאלוג מול הורים ותלמידים. במסגרת המפגשים רויטל מגוונת את דרכי ההוראה שלה ומשתמשת במגוון מתודות שונות המעשירות את תכני המפגשים. ההרצאות מלוות בדוגמאות רבות וייצוגים מהשטח. רויטל כמרצה מאד נעימה, קשובה, מקצועית ומרתקת. ממליצה בחום על תהליכי הלמידה המגוונים שהיא מובילה."

נורית פרץ

מטפלת

"בשקט המיוחד לך ובדרך הנועם הרוויטלית הדלקת לנו אור דרך המילים והבאת איתם את המנגינה המיוחדת לך. לימדת אותנו הבחנה קשובה לאות ולמילה ובעיקר לכל מה שביניהם. ישנם אנשים שפגישה איתם בחיים מאירה איזו דרך… תודה על המשמעות החדשה שהוספת לחיינו".

מורן בינדר

אשת חינוך

"תודה על תקופה נפלאה! תודה שעזרת לנו לצמוח ! למדתי להכיר את עצמי טוב יותר, למדתי לקבל, לתת, להקשיב, לשחרר… תודה על הידע, הנועם, ההכלה, על מי שאת! מוקירה כל רגע שחלף".

חן בוחבוט, ליאת הרצוג, דפנה קפלן, טניה ברק, ענת ינאי

תלמידות בסיום שלב א'

"לרויטל שלנו! בדרך כלל מילים ומראות מביעים המון! כאן, הכללים שונים – פתאום בוחנים לא את המילה אלא את הקערות, הקימורים, הפלישות, השטחים הלבנים והשחורים ועוד 1001 סימנים…כל רגע איתך היה מהנה ומרתק! הגענו מתוך סקרנות ונשארנו מתוך אהבה!"

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם:

רויטל קינן, ייעוץ אישי והכוון מקצועי    |    טלפון: 054-2388506    |    קיבוץ יגור, 3006500    |    דוא"ל: revital.keinan5@gmail.com