הרצאות, סדנאות וקורסים

עולם האבחון הגרפי, כמשקף את נפש האדם, מרתק וטומן בחובו נושאים רבים. בשל כך ניתן “לגזור” ממנו הרצאות בנושאים שונים ולהתאימו לקהל יעד מגוון. ניתן להזמין הרצאה בנושא מסוים או להרכיב הרצאה סביב נושא הדרוש ללקוח.
ההרצאות מרתקות, דינאמיות מלוות בדוגמאות ובהשתתפות הקהל. ניתן, בתיאום מראש, לשלב את כתביי היד של המשתתפים.
מתאים לגיבוש צוותים בחברות, לימי עיון והעשרה, לאירועי סוף שנה ועוד.

תקשורת סינרגית  הרצאה חדשה

חלומו של כל מנהל – לעמוד בראש צוות מצליח, יוזם, יעיל, יצירתי ומשתף פעולה כך שכל אחד תורם מכישוריו הייחודיים והתוצר השלם מתעלה ומשתבח מעל כל חלקיו. זו סינרגיה במיטבה.
מרכיב הכרחי הוא –  תקשורת איכותית!

אבני הדרך להגשמת היעד כוללות את היכולת של כל אחד מחברי הצוות להבין קודם כל את עצמו; מהם סגנונות החשיבה ודפוסי התקשורת שלו  ולאחר מכן להרחיב מודעותו לדפוסי החשיבה והתקשורת של שותפיו לצוות.   ההבנה כי לכל אחד מאיתנו דרך תקשורת שונה, היא מפתח רב ערך באינטראקציות בין-אישיות ויכולה למנוע קצרים בתקשורת.

בהרצאה נהפוך יחד את הקצרים לגשרים: בעזרת אבחון כתבי היד של המשתתפים והיכרות עם תיאוריות אישיות נכיר את סגנונות התקשורת של כל “טיפוס” ונראה הלכה למעשה, כיצד הבנת מנגנונים פסיכולוגיים אלו תורמים לתקשורת איכותית בהירה ומעצימה!

קווים יוצרים מציאות  סדנה חדשה

לכל אחד מאיתנו קווי אישיות ייחודיים אשר משתקפים בכתבים וציורים. החדשות המשמחות הן, שברגע שאנו מפתחים מודעות לאותם קווים, יש ביכולתנו לשנות אותם ולשרטט קווי חיים חדשים. הפעם, בכיוון הרצוי לנו!
“קווים יוצרים מציאות” נבנה אחרי שנים של ניסיון ומשלב 3 עולמות תוכן: אבחון גרפולוגי דינאמי, שימוש בכלים אימוניים ייחודיים בשילוב מיינדפולנס ובכוחה המרפא של הקבוצה. אלו ירחיבו את נקודת המבט, יאפשרו רכישת כלים פרקטיים שתומכים בתהליכי קבלה עצמית ושינוי בכיוון הרצוי לנו.
מתנותיו המרכזיות של תהליך זה הן היכולת להגביר את המודעות העצמית, לתמוך בתהליכי התפתחות אישית-מקצועית וישדרג תקשורת בין-אישית.

ניתן להזמין כקורס או סדנה.

אהבה ב-9 שפות  הרצאה חדשה

כימיה טובה בין אנשים, יכולה להיות כמו קוקטייל משובח בבר – מרענן, מדויק ומרווה.
אך כמה פעמים כבר קרה שעל אף ההתלהבות הראשונית, נשארנו עם טעם רע בפה ?
בדומה לשילוב מרכיבי הקוקטייל, כך במפגש בין אנשים – נוצרות “ריאקציות” מגוונות…
מדהים לגלות כיצד סוגי תקשורת שונים יכולים לגרום תסכול ופגיעה גם במקרים שהכוונה של הדובר היתה ממש טובה….
על אחת כמה וכמה בקשרי א ה ב ה . . . !

בהרצאה נכיר בעזרת מצגת וכתבי היד של המשתתפים, את  סגנונות התקשורת של ה”טיפוסים השונים” ונגלה כיצד מודעות עצמית וחברתית היא מפתח רב ערך ביכולת להפוך את ה”קצרים” ל”גשרים” !

מושג “העצמי” מפרויד ועד בודהא  הרצאה חדשה

תיאוריות שונות מגדירות ומתארות את מבנה ה”אני” ואופן הסתגלותו בעולם. בהרצאה זו תוצג סקירה של האופן שבו תיאוריות שונות מגדירות את העצמי, נבחן נקודות השקה, השלמה, שוני וניגוד בין תפישות מזרח ומערב, איך כל אלו מקבלים ביטוי בסימנים הגראפיים בכתב היד וחשוב יותר – כיצד המידע המרתק הזה יכול להפוך לכלי יישומי בתהליך קבלת “העצמי השלם” ?

הרצאות וסדנאות לצוותים חינוכיים, מטפלים והורים

ציורים מספרים – ציורי ילדים הם אמצעי הבעה מרתק ורב ערך אליו משליך הילד מעולמו הפנימי. בשל כך, מהווה הציור צוהר נפלא להבנת מצבו הרגשי וההתפתחותי. בהרצאה  יוצגו שלבי ההתפתחות האוניברסליים של הציור, נבין מדוע כדאי ונחוץ להכירם, נלמד למה כדאי לשים לב בציורי הילדים כך שנוכל להבין מה באמת הם מרגישים. ההרצאה מלווה בדוגמאות רבות. מעשירה את הצוות וההורים עם כלים פרקטיים ליישום ועם חשק לחזור לצייר…

איתור “נורות אזהרה” בכתבי יד וציורים –  הרצאה מיוחדת למורים, הורים ואנשי טיפול המתמקדת בהכרות עם “נורות אזהרה” לאיתור מצוקות, ליקויי למידה, הפרעות קשב בכתבי יד וציורים של ילדים ומתבגרים. כתב היד משקף את מצבו הרגשי והפיזי של האדם. מידע בסיסי מתחום האבחון הגראפי יכול לתת בידי מורים ומטפלים כלי רב עצמה בזיהוי מוקדם של מצוקות וליקויים, לעיתים עוד בטרם הכותב עצמו מודע למצבו.  

* יש אפשרות להזמין קורס מלא ומקיף בנושא זה

אבחון ציורי עצים – מבחן השלכתי מרתק, מהנה ופותח צוהר לעולמו הרגשי של המצייר. מתאים כהרצאה חווייתית או כיום עיון מלא ככלי עזר למורים/יועצים/מטפלים.

“להכיר את עצמי בריבוע” – מבחן הוארטג הוא אבחון פסיכולוגי-גרפולוגי השלכתי מרתק!  מהנה ליצור ומרתק לפיענוח. מתאים כהרצאה חווייתית או כיום עיון מלא ככלי עזר למורים/יועצים/מטפלים.

הרצאות וסדנאות לחברות, ארגונים ומנהלי משאבי אנוש

סדנת חתימות – החתימה היא מעין “חלון ראווה”, “כרטיס ביקור” שהתגבש עם השנים. מייצגת את כל מה שאני בוחר להציג (באופן מודע ובלתי מודע) לעולם. מה אני יכול ללמוד על עצמי בעזרת אבחון החתימה שלי? איזה חלקים באישיות שלי אני מעדיף להחצין? מה זה אומר עלי? האם קיימים פערים בין האופן שבו אני מציג את עצמי לעולם והאופן שבו אני מרגיש באמת ביני לבין עצמי?  על שאלות אלו ואחרות, נענה בסדנת חתימות דינמית מלאת דוגמאות והתנסויות אישיות.

“אז חשבתם שאתם מכירים” – הרצאה מהנה ומקרבת לבבות. בהרצאה זו, עקרונות האבחון הגרפולוגי מוצגים באופן חווייתי והמצגת בנויה מכתבי היד של המשתתפים בקהל.
שימוש בכתבי היד של הצוות יוצר עניין אישי רב ותחושת גיבוש בשל היכולת להכיר גם צדדים אחרים באישיות עמיתיהם.

כתב היד כשיקוף האישיות. איך זה קורה ?!  – טעימות חווייתיות מעולם הגרפולוגיה.

אבחון ציור העץ – מבחן השלכתי שכיף ליצור ומרתק לפיענוח. מהנה ופותח צוהר לעולמו הרגשי של המצייר. מתאים כהרצאה חווייתית המאפשר לפגוש את עצמנו מזווית ראיה חדשה ומעניינת וליצור גיבוש בצוות.

“להכיר את עצמי בריבוע” – מבחן הוארטג הוא אבחון פסיכולוגי-גרפולוגי השלכתי מרתק!  מהנה ליצור ומרתק לפיענוח. מתאים כהרצאה חווייתית המאפשר לפגוש את עצמנו מזווית ראיה חדשה ומעניינת וליצור גיבוש בצוות.

הנחיית קבוצות

הנחיית קבוצות ללמידה והתפתחות אישית הכוללות התנסות חווייתית בכלים ייעוציים מגוונים, תוך היכרות ולימוד תיאוריות פסיכולוגיות. תהליך מהנה המוביל למודעות עצמית וחברתית. תורם לשיפור ההרגשה האישית, הבנה ושיפור קשרים בינאישיים, באוירה תומכת, מאחדת ומגבשת.  

 

גרפולוגיה לגרפולוגים

“קצה קצהו של קרחון”  האם הגרפולוגיה היא תחום מדעי? על מחקר אקדמי בגרפולוגיה.

“השתקפות תיאורית ההתקשרות באבחון כתבי יד”  –  דפוס ההתקשרות שהופנם בילדות והשפעתו על אופי האדם, תפקודו ודפוסי תקשורת בבגרות. הסבר מקיף על תיאורית ההתקשרות, השלכותיה בבגרות  וזיהוי הסימנים הגרפיים בכתבי יד. חשוב לגרפולוגים שעוסקים בייעוץ אישי וייעוץ למעסיקים.

מושג “העצמי” מפרויד ועד בודהא – תיאוריות שונות מגדירות ומתארות את מבנה ה”אני” ואופן הסתגלותו בעולם. בהרצאה זו תוצג סקירה של האופן שבו תיאוריות שונות מגדירות את העצמי, נבחן נקודות השקה, השלמה, שוני וניגוד בין תפישות מזרח ומערב, איך כל אלו מקבלים ביטוי בסימנים הגראפיים בכתב היד וחשוב יותר – כיצד המידע המרתק הזה יכול להפוך לכלי יישומי בתהליך קבלת “העצמי השלם” ?

קורסים להכשרת גרפולוגים מקצועיים/  כהעשרה אישית

יסודות האבחון הגרפולוגי – הקורס מתמקד בהיכרות והבנה מעמיקה עם סימנים גראפים שונים, המהווים בסיס לאבחון הגרפולוגי. בקורס נלמדים העקרונות המנחים של האבחון ושיטות עבודה של הגרפולוג. הקורס בנוי באופן מקצועי ויסודי ומהווה חלק מהדרישות לקבלה לאגודה הישראלית לגרפולוגיה מדעית.  ניתן גם ללמוד אותו באופן קליל יותר כהעשרה אישית. מעבר ללימודים עצמם,  יוצאים התלמידים למסע אישי של היכרות עצמית עם עצמם והסובבים אותם.

קורס מתקדמים – מתאים לבוגרי קורס יסודות האבחון הגרפולוגי. בקורס נלמדים תיאוריות אישיות  המתארות ומסבירות מבני אישיות שונים. אבחון כתבי היד על פי סיווג התיאוריות והטיפוסים אליהן משתייך הכותב, הינו כלי רב ערך בידי הגרפולוג ומסייע בהבנה עמוקה של אישיות הכותב. יחד עם זאת, חשוב לזכור, כי רוב האנשים אינם משתייכים ל”טיפוס טהור” על פי התיאוריות ובפועל, מתקיימות תרכובות אישיות רבות. גם על כך, ניתן את הדעת בקורס זה.
כמו כן, יינתנו כלים להבנה ויישום, של אבחון מבחני ציור השופכים אור על צדדים נוספים באישיותו של הכותב.
היכרות עם התיאוריות הפסיכולוגיות ומבחני הציור מעמיקים ומרחיבים  את הבנתו ויכולתו של המאבחן הגראפי, בפרשנות והבנת אישיות האדם ומניעיו.

קורס משתלמים – מתאים לבוגרי קורס מתחילים ומתקדמים. הקורס כולל לימוד שיטתי ותרגול של תיאורית האישיות של ישראל אודם, איתור מצוקות, בדיקת מהימנות ותרגול אבחונים מקיפים עד לכתיבת דוחות מסכמים.

קורס סטאז’ – תרגול מעשי לבוגרי קורס משתלמים והכנה לבחינות האגודה לגרפולוגיה מדעית בישראל.

צור קשר קבעו פגישת הכרות עוד היום

054-2388506
רויטל קינן, ייעוץ אישי והכוון מקצועי
קיבוץ יגור, 3006500
דוא”ל: revital.keinan5@gmail.com