החופש להיות מי שאני, מתחיל מהשאלה, מי אני ?!

בסיום הרצאה בפני צוות משווקים של חבר’ תרופות מובילה, ניגשה אלי בחורה מהקהל וביקשה לשאול שאלה אישית.
העפתי מבט בכתב ידה. חוסר החיוניות, העייפות והתסכול זעקו מכל אות, רווח וקו…
עוד לפני שהספיקה לשאול, ציינתי בפניה שהיא ככל הנראה נמצאת במקצוע הלא נכון עבורה. כתוצאה מכך, האנרגיה שלה נשאבת ובשל כך היא עייפה ומותשת לעיתים קרובות. הבחורה הביטה בי בתדהמה ופרצה בבכי. “זה סיפור חיי, זה מה שרציתי לשאול”.

אנשים רבים בוחרים לעצמם תכנית לימודים או מקצוע לחיים בשל מגוון סיבות ושלל טיעונים. הרבה פעמים הם שוכחים להביט פנימה, אל עצמם, להבין מי הם באמת, מהם הכישורים הייחודיים שלהם, מהם הרצונות האמיתיים שלהם, ומשם להתחיל את החיפוש.
נקודת המוצא היא את. אתה. רצונותייך. כישורייך. המאפיינים האישיים שלך. תחומי העוצמה שלך אל מול נקודות החולשה. או במילים אחרות: מודעות עצמית !!!
“מודעות עצמית היא היכולת של האדם להכיר את עצמו באמת: רגשותיו, מחשבותיו, צרכיו ותשוקותיו. פיתוח מודעות עצמית היא הדרך העיקרית להבניית אישיות בשלה. זאת משום שהיא מאפשרת אימוץ התנהגות שאינה צייתנית ואינה מושפעת מדברי אחרים. בכך היא מונעת התנהגות קונפורמית הגוררת את האדם להתנהגות של עדר. באופן זה, היכולת של האדם לשאוב תגמול מעצמו ולא להיות תלוי בתגובות ובתגמולים של אחרים, היא המאפשרת לו בשלות מוסרית ואחריות אישית על פעולותיו”.

אם לחזור לרגע לדוגמא בה פתחתי, מקצוע השיווק מושך אליו אנשים רבים, מתוך חיפוש אחר פרנסה זמינה. בדרך כלל יש ביקוש למשווקים, מוצעים להם בונוסים על מכירות ועוד. מה ששוכחים המועמדים לשיווק, היא לבדוק, או לשאול את עצמם, האם הם מתאימים לעסוק בתחום? תחום השיווק מצריך, בין היתר, יכולות של עבודה עם אנשים” יכולת למו”מ, שכנוע, התמדה ויכולת התמודדות עם תסכולים. מי שבוחר בתחום זה, ולא מודע לצרכיו וכישוריו האישיים, יכול למצוא את עצמו מתוסכל ומותש.

אדם שעוסק במקצוע שמתאים לכישוריו הייחודיים, אותו הוא אוהב וממנו מתפרנס בכבוד, הוא אדם מאושר. קם לעבודה בשמחה ואף מתמלא אנרגיות וכוחות מתוך העיסוק אותו הוא אוהב.

ואיפה אתם בכל הסיפור הזה?

אם אתם מסיימים יום עבודה בתחושת תשישות, עייפות נפשית וקושי,
אם יום ראשון הוא סוג של שביזות מתמשכת עבורכם,
ככל הנראה, אתם עוסקים במקצוע שלא מתאים לאישיותכם. מגיע לכם יותר.

עצרו רגע, חשבו על עצמכם, מגיע לכם להיות מאושרים וללכת לעבודה שמתאימה לכם ושאותה אתם אוהבים, או לחילופין, למצוא תחביב או עיסוק משלים שימלא אתכם בשמחה וכוחות מחודשים.

לא בטוחים שיכולים לבד? אשמח לעזור לכם בדרככם להיכרות אמיתית עם עצמכם ובחירת מקצוע/עיסוק שיתאים לכישורים הייחודיים שלהם.

התקשרו לשיחת ייעוץ חינם:  04-9848660

כי מודעות עצמית היא כוח להצלחה שלכם.

צור קשר קבעו פגישת הכרות עוד היום

054-2388506
רויטל קינן, ייעוץ אישי והכוון מקצועי
קיבוץ יגור, 3006500
דוא”ל: revital.keinan5@gmail.com