איך המסיכה קשורה לאיכות חייך?

היא מסורה, רצינית, תמיד חייכנית, מקפידה להיענות באופן מעורר הערצה לכל פניה בעבודה.
אף אחד לא יודע מה עובר עליה בינה לבין עצמה.
בלילות בוכה אל הכרית ומחפשת קצה חוט שיסביר את חוסר השקט הפנימי.
דבר אחד חוצץ בינה לבין התשובה המיוחלת:

המסיכה. 

כל אחד מאיתנו שואף (במידה זו או אחרת) לתחושת שייכות ואהבה.
עבור אנשים מסויימים, זו משימה מורכבת.
יש אנשים שבשל הרצון העז להיות מוערכים ואהובים, לא סומכים על עצמם שהם מספיק טובים כפי שהם ועוטים על עצמם מסיכה שתפקידה לספק  את התדמית המבוקשת.
מצד אחד, מסיכה זו מסייעת להם להענות לציפיות המופנות כלפיהם, בעבודה או במשפחה, מאידך, היא מרחיקה אותם מהחיבור האותנטי לעצמם ויוצרת פער בין תפקוד כלפי חוץ לצרכי “האישיות האמיתיים, שבמקביל, מודחקים ל”מרתף האישיות.

באופן פרדוכסלי, ככל שאנחנו מתאמצים להרגיש שייכות ולהיות נאהבים בשאיפה לרצות אחרים, אנו מתרחקים מעצמנו, ולמעשה מציגים תדמית שאיננה תואמת את הרצונות האמיתיים שלנו.

כשהרצונות האמיתיים שלנו מודחקים בחשכת “מרתף האישיות”, אנחנו לא באמת מסופקים ולא בטוחים בעצמנו. הרי אם היינו בטוחים בעצמנו, יכלנו לבטא את אישיותינו האמיתית גם ללא מסיכות.

תחושת שייכות ואהבה אמיתיות המובילות למלאות ואושר, מתקיימות כשאדם מרגיש מספיק בטוח להתבטא בצורה הייחודית לו תוך כדי וויתור על הצורך לעמוד בסטנדרטים שלא תואמים את אישיותו.

לעיתים, מודעות לנושא, מפחיתה מתח וגוררת אחריה פתיחות ובשלות להשיל בהדרגה את המסיכה, או לפחות לבחור מסיכה דקה וגמישה יותר שמתאימה לתווי הפנים המקוריים…

לכל אחד מאיתנו קיים יחס שונה למושג המסיכה (במודע או לא במודע). עבור אחדים, היא שכבת הגנה דקה המאפשרת מעבר גמיש מתפקיד לתפקיד, עבור אחרים, היא משא נפשי כבד. יש כאלו שמסרבים בתוקף לעטות מסיכה ובועטים בה באגרסיביות…
כיצד לדעתכם נראית המסיכה שלכם?
איך נזהה כתב מסכתי?
כתב בו הצורה מוקפדת ומודגשת, על חשבון התנועה.
תנועת הכתב מואטת בשל הקפדה צורנית.

איזה מהכתבים הבאים, לדעתכם,  מתאים לתיאור ?

שיהיה לנו פורים שמח מלא בצבעים, שמחה ומסיכות. 

בסיום החג, זיכרו להחזיר את המסיכות לארון. 

צור קשר קבעו פגישת הכרות עוד היום

054-2388506
רויטל קינן, ייעוץ אישי והכוון מקצועי
קיבוץ יגור, 3006500
דוא”ל: revital.keinan5@gmail.com